Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over onze producten? Of ben je op zoek naar meer informatie over het bestelproces? Bekijk dan hier ons antwoord op enkele veelgestelde vragen.
Staat jouw vraag hier niet tussen of wens je bijkomende informatie? Contacteer ons dan via mail op [email protected] of chat live met één van onze apothekers.
Wij helpen je graag persoonlijk en in alle vertrouwen verder.
Het Pharmazone team
-
informatie over ons aanbod
-
wegwijs op pharmazone.be
-
advies
-
bestellen
-
betalen
-
bezorging
-
terugzending
-
andere vragen?
-
ben je ontevreden, vertel het ons. tevreden, vertel het anderen!
Informatie over ons aanbod
We geven je graag meer uitleg over ons online aanbod van producten.
Welke geneesmiddelen kan ik online aankopen bij Pharmazone.be?
Via onze online apotheek kan je geneesmiddelen kopen die vrij verkrijgbaar zijn (voorschriftvrije geneesmiddelen). Geneesmiddelen die door een arts voorgeschreven zijn, kan je niet via de online apotheek aankopen. Dit geldt voor alle online apotheken in België.
Wat kan ik verstaan onder voorschriftvrije geneesmiddelen?
Voorschriftvrije geneesmiddelen zijn producten die geregistreerd zijn bij het FAGG (Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten) als geneesmiddel. Ze bevatten actieve bestanddelen en hebben een bewezen therapeutische werking bij bepaalde aandoeningen of kwaaltjes. Hoewel deze geneesmiddelen vrij zijn van doktersvoorschrift dien je echter bepaalde voorzorgsmaatregelen in acht te nemen bij gebruik ervan. Je kunt bijvoorbeeld voor sommige producten slechts een beperkte hoeveelheid (online) bestellen.
Waar kan ik geneesmiddelen op doktersvoorschrift aankopen?
Geneesmiddelen op voorschrift kan je reserveren door een e-mail te sturen en persoonlijk afhalen in onze apotheek City-pharma te Antwerpen.
Voor welke andere producten kan ik terecht bij de online apotheek van Pharmazone?
Bij ons vind je een uitgebreid aanbod aan vitamines en mineralen, voedingssupplementen, hulpmiddelen of producten om af te slanken of speciale voedingen voor een (specifiek) dieet.
Ook voor verzorgings-en schoonheidsproducten, zowel voor de vrouw als de man, vind je jouw keuze op onze online shop, alsook een ruim gamma voor zwangere vrouwen, moeder en kind.
Zelf-testen (zwangerschapstest, diagnosetest voor 50-plusser, HIV-test, cholesteroltest, alcoholtest, teststroken voor urine en bloed,…) en meetapparatuur (voor bloedglucose, bloeddruk, lichaamsvet, hartslag, stappen, zuurstof, temperatuur, gewicht,…) zijn ook verkrijgbaar op Pharmazone.be.
Zijn dit dezelfde producten als in de lokale apotheek?
Ja, in de online apotheek vind je dezelfde producten als in de fysieke apotheek maar de kans is groot dat jouw product in de webapotheek eerder voorradig is. Aangezien we met een extern magazijn werken voor de webshop, kunnen we online bovendien meer verschillende producten aanbieden.
Kan ik alle medische hulpmiddelen kopen bij pharmazone
Je kan in onze online apotheek een ruim assortiment aan medische hulpmiddelen terugvinden. Wij doen al het mogelijke om het aanbod zo volledig mogelijk te maken. Kan je een specifiek medisch hulpmiddelen toch niet terugvinden? Contacteer ons gerust via mail of chat. Wij controleren de beschikbaarheid en zoeken voor jou het gewenste artikel of stellen een alternatief artikel voor.
Wegwijs op Pharmazone.be
Hoe kan ik een specifiek product opzoeken op jullie website?
Heb je onze zoekfunctie al geprobeerd? Bovenaan deze pagina kan je de naam van het product intypen in het kader Zoek jouw product. Klik dan op het vergrootglas rechts van het invoerveld.
Ik ben op zoek naar een bepaald ingrediënt of actief bestanddeel van een product. Hoe kan ik alle producten vinden met dit ingrediënt?
Via bovenstaande zoekfunctie kan je ook zoeken op de inhoud van een product.
Via welke parameters kan ik een bepaald product opzoeken?
We hebben een uitgebreide zoekfunctie ontwikkeld waarmee jij een product kunt opzoeken via de naam, het merk, een bestanddeel of het overkoepelende gamma.
Wat als een product niet in voorraad is?
Indien het gezochte product vervangen is door een ander product, dit gebeurt vaak bij naamswijziging of een aanpassing van de verpakking, dan verwijzen wij je graag door naar het nieuwe product.
Ik vind een (buitenlands) product niet terug in jullie webshop. Wat moet ik doen?
Neem contact met ons op en dan helpen we je persoonlijk verder. Stuur ons een mailtje of chat live met één van onze apothekers.
Wij vinden het product snel voor je terug indien een foto of de referentiecode van de (buitenlandse) verpakking heeft. Je vindt de referentiecode (meestal) net onderaan de barcode. Aan de hand van de foto of code kunnen wij het product opzoeken in onze databank.
Advies
Ik heb last van een allergie en wil hier advies over inwinnen. Hoe kunnen jullie mij helpen?
Als jij graag online advies krijgt, dan zijn wij beschikbaar via mail of chat. Natuurlijk helpen wij je ook graag verder in onze lokale apotheek in Antwerpen.
Ik twijfel om een product aan te kopen. Kunnen jullie mij advies geven voor ik effectief bestel?
Ja, als je graag online advies wilt inwinnen, dan zijn wij beschikbaar via mail of chat. Natuurlijk helpen wij je ook graag verder in onze lokale apotheek te Antwerpen.
Ik wil graag weten welke ingrediënten er in een product zitten. Hoe kan ik dat nakijken?
Ga naar de detailpagina van het gewenste product. Onderaan de foto en het winkelmandje vind je een infoblok met enkele tabbladen. Je kan er o.a. een uitgebreide productbeschrijving (eigenschappen), een gebruiksaanwijzing (gebruik) en een lijst van ingrediënten (samenstelling) terugvinden. Contacteer ons via mail of chat mocht de informatie niet weergegeven zijn. Wij zoeken het voor jou op.
Ik heb de verpakking van mijn product weggegooid en ben de gebruiksaanwijzing kwijt. Kan ik die terugvinden?
Ja. Ga naar de detailpagina van het gewenste product. Onderaan de foto en het winkelmandje vind je een infoblok met enkele tabbladen. Je kan er o.a. een uitgebreide productbeschrijving (eigenschappen), een gebruiksaanwijzing (gebruik) en een lijst van ingrediënten (samenstelling) terugvinden. Contacteer ons via mail of chat mocht de informatie niet weergegeven zijn. Wij zoeken het voor jou op.
Ik vind de bijsluiter (het originele papiertje in de verpakking) van mijn product niet meer. Waar vind ik de informatie terug?
U kunt enkel een bijsluiter van geneesmiddelen terugvinden. Ga naar de detailpagina van het gewenste product. Onderaan de foto en het winkelmandje vind je een infoblok met enkele tabbladen. Scroll naar beneden om een downloadbare pdf te vinden met de officiële bijsluiter van het FAGG. Deze bijsluiter is identiek aan het originele papiertje dat in jouw verpakking zat. Contacteer ons via mail of chat mocht de bijsluiter niet weergegeven zijn. Wij zoeken het voor je op.
Bestellen
Wij helpen jou op weg en loodsen je door het bestelproces zodat je snel jouw product thuis mag ontvangen.
Moet ik een account aanmaken om een bestelling te kunnen plaatsen?
Ja, dit gebeurt zeer eenvoudig door jouw gegevens in te vullen bij je eerste bestelling. Zo wordt jouw account aangemaakt.
Waarom vragen jullie om een account aan te maken?
Als apotheker zijn wij verplicht om alle (voorgeschreven en voorschriftvrije) geneesmiddelen die we afleveren aan de klant te registreren in zijn farmaceutisch dossier.
Wat is een farmaceutisch dossier?
Via het gedeeld farmaceutisch dossier kan de apotheker een deel van je farmaceutisch dossier raadplegen. Hierin staat de belangrijkste informatie over afgeleverde geneesmiddelen en andere producten. Deze gegevens worden veilig bewaard in een centrale databank die enkel voor apothekers toegankelijk is.
Dankzij dit dossier kunnen we je persoonlijk opvolgen en erop toezien dat geneesmiddelen goed aangewend worden. Dat is onze taak als apotheker.
Zijn mijn gegevens veilig?
Onze online apotheek beschikt over een beveiligingscertificaat (httpS) dat jouw gegevens veilig houdt wanneer je ze invoert. We doen er alles aan zodat ze veilig opgeslagen worden. Indien je wenst, kan je jouw gegevens wissen via de functie “wis mijn account” in jouw account pagina.
Hoe kan ik online geneesmiddelen op doktersvoorschrift reserveren?
Jij kunt je geneesmiddel via e-mail reserveren door een foto van jouw voorschrift toe te voegen in je mail. Als het product voorradig is, kunt u het meteen komen afhalen in onze lokale apotheek in Antwerpen.
Als het product niet voorradig is, krijg jij van ons een afhaaldatum en wij zorgen ervoor dat jouw geneesmiddelen klaarliggen wanneer je ze komt ophalen. De betaling gebeurt ter plaatse in de apotheek.
Vergeet niet jouw originele doktersvoorschrift mee te brengen, wij hebben dit nodig voor je farmaceutisch dossier.
Kan ik onbeperkt voorschriftvrije geneesmiddelen bestellen?
Nee, je kan slechts een beperkte hoeveelheid voorschriftvrije geneesmiddelen (online) bestellen. Overmatig gebruik kan schadelijke gevolgen hebben. Uit voorzorg en in het belang van uw eigen gezondheid kan je slechts 3 stuks bestellen. Wij behouden het recht om uw bestelling te weigeren als je op korte termijn te grote hoeveelheden bestelt. Om dit na te gaan, raadplegen wij jouw farmaceutisch dossier. Contacteer ons (via mail of chat) of jouw arts als je vragen hebt over de juiste gebruikshoeveelheid.
Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Dat kan als jouw bestelling nog niet verzonden is. Contacteer ons via mail en vermeld je bestelnummer. Wij bekijken wat mogelijk is voor jou.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Dat kan als jouw bestelling nog niet verzonden is. Contacteer ons via mail en vermeld je bestelnummer. Wij bekijken wat mogelijk is voor jou.
Betalen
Online betalen is snel en veilig. Hier vind je meer informatie over de betaalprocedures.
Hoe kan ik betalen voor mijn online bestelling?
Je kan elektronisch betalen via volgende betaalmiddelen:
- Bancontact
- VISA of Mastercard
- Maestro
- iDeal
- PayPal
- Via overschrijving
Zijn er kosten verbonden aan een elektronische betaling?
Er worden geen extra kosten in rekening gebracht voor de elektronische betaling. Alle betaalmethodes zijn gratis.
Kies ik best voor een betaling via overschrijving of voor één van de andere elektronische betalingen?
Jouw bestelling wordt pas verzonden na ontvangst van betaling bij onze financiële instelling. Bij een betaling via overschrijving ontvangen we de betaling pas na enkele dagen, met als gevolg dat jouw bestelling pas na enkele dagen verstuurd wordt. Als jij jouw bestelling zo snel mogelijk wilt ontvangen, dien je één van de andere elektronische betaalmiddelen te selecteren. Deze betalingen gebeuren onmiddellijk en garanderen een snellere verzending.
Wat moet ik doen als ik via overschrijving wil betalen?
Houd rekening met de termijn voor ontvangst van betaling voordat we jouw bestelling kunnen verzenden. Betaling via overschrijving kan op volgend rekeningnummer:
BE61 7370 3027 1117
BIC: KREDBEBB
Vermeld jouw bestelnummer bij de mededeling.
Jij ontvangt een bevestigingsmail wanneer we jouw betaling hebben ontvangen en wanneer je bestelling verzonden is.
Is betalen via Pharmazone veilig?
Het elektronische betaalverkeer loopt via de diensten van Pay.be en is volledig veilig. De betaaldienst is uitgerust met de 3D Secure beveiligingstechnologie.
Kan ik ervoor kiezen om te betalen na ontvangst van mijn bestelling (onder rembours)?
Nee, bestellingen worden enkel verzonden na ontvangst van betaling.
Op welk rekeningnummer betaal ik voor extra leverkosten?
Bij verzending van grote pakketten kunnen extra leverkosten aangerekend worden. Je wordt hiervan op de hoogte gehouden via mail.
Leverkosten dienen betaald te worden op volgend rekeningnummer:
BE61 7370 3027 1117
BIC KREDBEBB
Bezorging
Je hebt jouw product gevonden, besteld en betaald. Hoe, wanneer en naar waar verzenden we je pakket? Lees hier alle informatie op een rijtje.
Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
Alle online bestellingen worden verzonden via Bpost.
Wanneer mag ik mijn bestelling verwachten?
Wij streven ernaar om jouw pakket 1 werkdag na de bestelling af te leveren in België en Nederland.
Bestellingen die geplaatst zijn voor 15u (op een werkdag) en die op voorraad zijn in onze lokale apotheek worden steeds de dag zelf verzonden. Jij mag de bestelling na 1 werkdag bij u thuis verwachten. In andere gevallen wordt jouw bestelling 2 werkdagen later geleverd.
Voor andere landen streven wij naar een levering binnen de 3 à 5 werkdagen.
Voor meer informatie over onze leveringstermijn kan je de pagina hierover raadplegen.
Wordt er ook op zaterdag geleverd?
Als je op vrijdag bestelt en graag reeds op zaterdag de bestelling thuis ontvangt, kunnen we een zaterdaglevering voorzien. Hiervoor wordt een kleine toeslag aangerekend. Meer informatie over de verzendkosten vind je hier.
Hoe kan ik mijn pakket opvolgen?
Van zodra jouw bestelling verzonden wordt via Bpost ontvang je een mail met een opvolg-link (track & trace). Via deze link kan je de status van jouw verzending opvolgen.
Kan ik mijn pakket laten verzenden naar een ander adres dan mijn thuisadres?
Ja, als jij de bestelling op een ander adres wilt ontvangen, kan je eenvoudigweg een bijkomend adres aanmaken in jouw account. Selecteer dit adres voor levering.
Kan ik mijn pakket laten verzenden naar een afhaalpunt?
Ja, Bpost heeft 1250 postkantoren en postpunten waar je jouw pakket kunt afhalen. Selecteer het afhaalpunt in jouw buurt waar je de bestelling wilt laten leveren.
Ik heb een bestelling geplaatst maar ik vertrek op vakantie. Kan ik mijn bestelling laten versturen naar mijn vakantieadres?
Ja, dat is mogelijk. Bekijk hier naar welke locaties we kunnen verzenden. Afhankelijk van de gekozen locatie zal er een specifieke leverkost in rekening worden gebracht.
Wat als ik niet thuis ben wanneer het pakket geleverd wordt?
Bpost zal een bericht achterlaten voor afhaling in het postkantoor bij jou in de buurt.
Ik heb verschillende producten besteld waarvan één product niet voorradig is. Wanneer wordt de bestelling verstuurd?
Jouw bestelling wordt normaalgezien als 1 pakket verzonden wanneer alle producten leverbaar zijn. We nemen contact met je op om te bespreken of je graag alle producten tegelijk ontvangt of liever aparte leveringen wenst.
Zijn jullie pakketjes discreet verpakt?
Onze pakketten worden verzonden in standaard dozen zonder bedrukking. Enkel de naam van pharmazone.be is zichtbaar op het verzendetiket, maar niet de inhoud van het pakket.
Terugzending
Wij hopen dat jij steeds tevreden bent van jouw bestelling. Mocht er zich toch een probleem voordoen, dan kan je op onze service vertrouwen.
Meer informatie in verband met terugzendingen of een onvolledige of beschadigde zending kan je hier terugvinden.
Mijn product voldoet helaas niet. Kan ik het terugzenden?
Je kan een product terugzenden indien dit niet voldoet. Lees hier onder welke voorwaarden een product teruggezonden kan worden. Reeds geopende verpakkingen alsook sommige producten kunnen we niet terugnemen.
Welke producten kunnen niet teruggenomen worden?
Onder meer (doch niet beperkt tot) goederen die snel bederven, goederen met beperkte houdbaarheid, goederen die om gezondheidsredenen of hygiënische redenen niet geschikt zijn om te worden teruggezonden, vallen niet onder het herroepingsrecht.
Mijn pakketje is beschadigd. Hoe kan ik dit melden ?
Het spijt ons te horen dat jouw pakket beschadigd is. Gelieve ons een foto van het beschadigde pakket te mailen met vermelding van het bestelnummer. Wij brengen Bpost hiervan op de hoogte.
Krijg ik het volledige bedrag van mijn bestelling terug na terugzending?
Jij mag een terugbetaling verwachten gelijk aan de waarde van jouw producten minus de oorspronkelijke verzendingskosten. Lees hier meer gedetailleerde info over onze retourvoorwaarden.
Is de terugzending kosteloos?
Terugzending gebeurt op kosten van de koper of het pakket kan overhandigd worden tegen ontvangstbewijs bij ‘City-Pharma’, Kammenstraat 61, 2000 Antwerpen.
Hoe wordt mijn bestelling terugbetaald ?
Terugbetaling gebeurt binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen door overschrijving op jouw bankrekening nummer. Stuur ons je bankgegevens in de retourmail.
Andere vragen?
Heb je jouw vraag teruggevonden in onze lijst van veelgestelde vragen? Daar zijn we blij om! Heb je nog een andere vraag? Contacteer ons.
Hoe kan ik jullie best contacteren?
Wij zijn bereikbaar via mail voor al jouw vragen of suggesties. Mail ons via [email protected]. Ook via chat staan onze apothekers tot je dienst. Bekijk onze contactpagina voor meer informatie over onze contacturen.
Ben je ontevreden, vertel het ons. tevreden, vertel het anderen!
Heb je een klacht of ben je ontevreden?
Erg jammer dat er ergens iets is foutgelopen, wij horen graag waar we jou kunnen bij helpen en hoe we onze dienstverlening in de toekomst kunnen verbeteren.
Je kan ons contacteren via mail, chat of telefonisch op het nummer 03/232.77.55.
Hoe kan ik jullie laten weten dat ik tevreden ben over jullie aanbod of dienstverlening?
Alvast bedankt, dat horen we graag! Na iedere bestelling ontvang je van ons een tevredenheidsmail via Kiyoh. We appreciëren het enorm mocht je deze mail invullen.
Is de tevredenheidsmail van Kiyoh anoniem? Of ben ik identificeerbaar?
Jij kan zelf kiezen of je jouw naam wenst te vermelden.